Hey!
Today I bring to you an issue I found on my own computer.
I got Skype for Business 2016
When I try to connect to a Conference or when someone add me or try to share app. My client freeze and need to go to task manager to stop the process.
Yesterday I put my attention to solve the issue, and found something else. The .ost was blocked after kill the process. … so I can’t start Outlook or Skype for Business after Freeze, So I need to restart the machine.
What can block a file? My first though was Antivirus, my computer got Kaspersky Endpoint Protection 10. So, I stop all the protection suite and test…
NO MORE FREEZING!
Again, we need to add exception/trusted zone our Skype for Business Client.
Then , Start the Kaspersky protection and add Lync.exe (yes, I know… ¬¬ ) to the Trusted Zone and Apply the configuration
All works perfect now.
Hope this helps you.
Que tal!
Hoy les traigo un problema que encontré en mi propia computadora,
Tengo Skype for Business 2016.
Cuando intento conectarme a una conferencia, o alguien me agrega o trata de compartirme aplicación, mi cliente se congela y tengo que detener el proceso desde el task Manager.
Ayer, puse mi atencion a resolver de una vez este issue. y encontre algo mas, cada que detengo mi cliente desde el task manager, el .ost queda bloqueado, asi que no puedo iniciar Outlook or Skype for Business y tengo que reiniciar el equipo.
Que puede bloquear un archivo? Mi primera impresión fue Antivirus, mi equipo tiene Kaspersky Endpoint Protection 10 , asi que detuve la protección de la suite y probe,
NO SE CONGELO MÁS!
De nuevo, tenemos que agregar el cliente de Skype for Business a las excepciones/Trusted Zone.
Entonces, inicie el Kaspersky de nuevo y agregue el Lync.exe a las Trusted Zone y aplique los cambios.
Ahora ya todo funciona perfecto.
Espero que sea de ayuda.
Excelente artículo, gracias por compartir.